İç mimarlık mesleği, yapılaşmış çevrenin iç mekân tasarımı konusunda yoğunlaşan çok yönlü bir uzmanlık dalıdır. İç mimarın görevi, gereksinimler doğrultusunda alan analizi, tasarım kararları, projelendirme, malzeme kararları ve detaylandırma, modelleme, sunma, uygulama ve üretim konularına yönelik bir çalışmayla, doğru mekânlar ortaya koymaktır. Mekân, içinde yaşayanların en temel biyolojik ihtiyaçlarından en üst düzeydeki gereksinimlerine kadar geniş bir yelpazeye hitap ettiği oranda değer kazanmaktadır. Bu bağlamda, insanca yaşanılası mekânlar, değişik açıların göz önünde bulundurulup değerlendirilmesiyle, mimari mekan verilerine ek olarak mekan algısında büyük önem taşıyan tüm etkenlerin kurgulanmasıyla yapılır.
Genel Bilgi
İç mimarlık bölümü bünyesinde eğitim dili Türkçe ve İngilizce olan iki ayrı İç Mimarlık Programı bulunmaktadır. İç mimarlık bölümü dört yıllık eğitim programları, stüdyo dersleri ve teorik derslerle donanımlı iç mimarlar yetiştirmek üzere şekillendirilmiştir. İç Mimarlık (İngilizce Program), İç Mimarlık (Türkçe Program) ve Mimarlık bölümlerinden oluşan Mimarlık Fakültesi öğretim kadrosu, dört bölümün eğitimsel aktivitelerinde bütünlüğü ve kaliteyi sağlamak için ortak bir biçimde çalışmaktadır. Bu çeşitlilik sayesinde İç mimarlık veya diğer bölümlerin belirli ana dallarında ilerlemek isteyen öğrencilerimize, alan seçmelileri sayesinde esnek bir eğitim olanağı sunulmaktadır. İç mimarlık eğitiminin belkemiğini oluşturan tasarım derslerinde görsel ve sözlü sunuma dayalı bir değerlendirme yapılırken, öğrencilerin özgüvenlerinin ve sunum yeteneklerinin gelişmesi hedeflenmekte; ayrıca, takım çalışması eğitim sistemimizin önemli bir parçasını oluşturmaktadır.
Eğitim
Bölümümüz, çağdaş yöntemlerle yürütülmekte olan lisans ve lisansüstü programlar yanında birçok sanatsal, akademik ve sosyal etkinlikleri de bir arada yürütmektedir. Düzenlenen bu etkinliklerle öğrenciler; hayata ve mesleğe daha donanımlı bir şekilde hazırlanmakta ve dünyaya daha geniş bir vizyondan bakabilen bireyler olarak yetiştirilmektedir. Öğrencilerin İç mimarlık mesleği alanında donanımlı bir şekilde yetişebilmelerine ilişkin, böylesi sosyal bir mesleğin eğitim sürecinde salt derslere dayalı bir eğitimin yeterli olmayacağı ve öğrencilerin vizyonlarını geliştirecek faaliyetlerde bulunmaları konusunda özendirildikleri bir anlayış hâkimdir.